Yoga Naomi

De yogavorm die ik beoefen en geef is Hatha Yoga. Maar vooral een natuurlijke mix van goed je lichaam gebruiken en je daar bewust van worden, rust en het in balans krijgen en houden van je lichaam en geest.

Hatha Yoga bestaat uit houdingen en oefeningen waarbij alle spieren in het lichaam gebruikt worden. De oefeningen zijn op de inspanning en ontspanning van  het lichaam en de geest gericht.

Door de verschillende opleidingen die ik heb gevolgd , zal er een duidelijke variatie te merken en te voelen zijn in mijn lessen van juist de rust en ontspanning in je lichaam voelen, waardoor dit ook doorwerkt in je hele ZIJN.

 

Spanning maakt de spieren kort en stijf, waarin je belemmerd wordt bij het maken van bewegingen. Ook wordt daardoor de doorbloeding in je spieren en organen minder, en de energiebanen in je lichaam gaan zullen ook minder goed doorstromen.

Uiteindelijk kan dit allerlei klachten veroorzaken zoals nek-, schouder- en rugklachten, concentratie- en ademhalingsproblemen, etc.

 

De spanning in je lichaam kan losgemaakt en losgelaten worden door een bewuste en goede ademhaling. Tijdens het beoefenen van yoga kan je leren je te concentreren, te focussen op je ademhaling en zul je merken dat als je controle over je adem hebt, je ook je adem kan sturen.

Als de adem rustig en ontspannen is, zul je merken dat ook je spieren zich steeds makkelijker kunnen ontspannen.

 

De oefeningen en houdingen zullen daardoor dus geleidelijk steeds beter gaan en voelen. Alle yogahoudingen zijn dan ook een combinatie van het gebruik van je lichaam en het gebruik van je adem.

 

Het loslaten van de spanning in de spieren, zorgt er ook voor dat emoties en stress worden losgelaten. Daardoor ontstaat ontspanning en een sterker gevoel van een geestelijke balans.

 

Het richten van de aandacht op het voelen van je lichaam en ademhaling zorgt ervoor dat de concentratie toeneemt en de stroom van losse gedachten in je hoofd afneemt, waardoor je meer innerlijke rust ervaart.

 

In mijn lessen laat ik van alles aan bod komen: yogahoudingen, voetreflexologie, ademhaling, meditatie en vooral ook acceptatie en respect voor je omgeving en jezelf. Wees lief voor jezelf!

 

We zijn zo druk met z'n allen, we moeten en willen zo veel, we zitten veel te veel in ons hoofd waardoor stress kan ontstaan.

Denken is een gewoonte , maar zoals elke andere gewoonte kan die veranderd worden. Het vraagt alleen rust en herhaling. De kracht zit in het herhalen, het herhalen van de focus op je ademhaling, van de yogahoudingen en van het rustmoment dat jij jezelf gunt!

 

 

 

senioren stoel yoga

14 May 2016

1/2
Please reload

www.yoganaomi.nl -  info@yoganaomi.nl  -  tel. 06-12068240

 

fullsizeoutput_88b